onsdag den 4. juli 2012

DIY: Broderi med undertråd


Du skal bruge:
Stof
Rivevlies
Broderitråd
Sytråd


Det ønskede motiv tegnes op på rivevlies.
Her har jeg googlet og printet en elefant.


Broderitråden spoles (stramt) op på spolen til undertråd.
Grunden til at mit første forsøg med teknikken bulede og bumlede var, 
at tråden var (for) løst spolet!


Broderitråden lægges i spolehuset og tråden trækkes forsigtigt op ved 
hjælp af overtråden.


Motivet fæstnes på bagsiden af det valgte stof.
HUSK det endelige resultat bliver spejlvendt af dette.


Sy stille og roligt efter stregen.
Jeg har her syet med stinglængde 2,5. Men prøv dig frem. 
Jo flere krummelurer, jo mindre stinglængde. 
Det giver bedre mulighed for at lave pæne rundinger  mm, 


Hæft alle ender på bagsiden.
Så er du færdig :)

♥ maj

10 kommentarer :

  1. Du milde Maj, hvor er den bare fiiin og sød! Og sikken noget fint stof og tråd du har brugt! Den er fant'me fin <3. Håber du får en skøn og varm sommer aften!

    SvarSlet
  2. Hihi. Tak for det!
    Jeg kan gpdt afsløre, st endnu en pude er på vej ;o)...

    SvarSlet
  3. Ihh hvor er du bare god! Den er SÅ sød :)

    SvarSlet
  4. Hvor er det bare en god ide! Den skal da huskes. Og elefanten er meget, meget sød. :-)

    Kh Maria

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, den kommer til at pynte på puden tror jeg, selvom det ikke var den mest pædagogiske farvekombi til en DIY ;0)...

      Slet
  5. Ih tak, super med en DIY, den er straks lagt i gemmerne :) For det skal så absolut prøves! Og hvor er den bare skøn, den elefant!

    SvarSlet
    Svar
    1. Husk at smide det på bloggen, hvis du går i krig med det, for så skal vi da se, hvad du finder på :)!

      Slet
  6. Ej, hvor fedt - det skal da afprøves - måske til den barselsgave jeg går og tænker på :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det kan bare lige give den sidste finish i et snuptag :).

      Slet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...