torsdag den 31. juli 2014

Give Away: klar - parat - skolestart!

Så lakker ferien efterhånden mod enden,
og der er kun 1½ uge til børnene skal starte i skole.
Det er stort og højtideligt.
Solbjørg skal starte i 0. Trond skal i 3.
I løbet af ferien er de begge blevet ekviperet med skolestarts-tøj,
nye tasker og så videre.
Men vi mangler stadig at blive klar på madkasser og drikkedunke!

Er I alle mon ved at være skole- (og arbejds-) klar derude?
Ellers får I nu muligheden for at komme lidt tættere på målet:
Babadut.dk har nemlig givet mig lov til at udlodde en luksusmadkasse
- millionærmadkassen - i valgfri farve til en heldig læser.






Alt hvad du skal gøre,
er at skrive en kommentar til indlægget her.
(Husk at skrive din mailadresse, hvis du ikke har en blog)
Du må rigtig gerne skrive dit bedste madpakkefif!
Jeg er nemlig altid på jagt efter nye gode idéer til madpakken
- både til børnenes og til min egen :-).

Vinderen af madkassen trækker jeg allerede på søndag.
Så kan madkassen nemlig nå frem inden skolestart :-) !

Hvis du ikke kan vente kan du allerede nu bruge rabatkoden 
LAPTOP
og få 75 kr rabat på madkassen hos Babadut.dk frem til 15. august :-).

♥ maj

56 kommentarer :

  1. Læg frosne vindruer i en lille boks i madkassen. De holder maden kold og er gode optøede som lille frugtdessert

    SvarSlet
  2. Ihh den vil jeg elske at vinde! Min søn går dog kun i børnehave, men her vil madkassen også være fantastisk til :)

    SvarSlet
  3. er vild med de skønne madkasser, ville forære den til mit barnebarn, da jeg gik i skole fandtes der kun pergamentpapir til madpakker:)
    coubak@yahoo.dk

    SvarSlet
  4. Jeg krydser fingre. Mit bedst tip er nok at gøre en svamp våd, ligge den i in pose og i fryser. Så har man et køleelement der ikke bliver vådt. Også pak nadpakkern aftenen før hvor man har lidt mere overskud end om morgenen.
    M.svendsen1981@gmail.com

    SvarSlet
  5. Orv en lækker madkasse! Den vil jeg gerne vinde til mig selv til jobstart efter barslen :)
    (Er velsignet med madordning i både vuggestue, børnehave og skole)
    Vi elsker sistema-bøtterne fra babadut til alt i køkkenet :) Totalt yndlingsbutik!

    SvarSlet
  6. Uh, den vil jeg gerne vinde!
    Elsker små forskellige retter i madpakken.
    tangjakobsen@gmail.com

    SvarSlet
  7. Hvor er den smart! Jeg trykker nogle gange rugbrødsmadderne ud i forskellige former, de synes ungerne er vældig morsomt. :)

    SvarSlet
  8. Øv min tidligere kommentar er vist ikke gået igennem.
    Jeg skrev at min jasmin elsker at få oste stave oliven og banan pandekage med i sin madpakke.

    Hilsen sanni Anne-marie bx
    Sannibroendum@hotmail.com

    SvarSlet
  9. Den ville min yngste søn elske...., han kan rigtig godt lide at få små ting med ved siden af madderne.
    Plejer at give ham lidt frugt og grønt skåret i små stykker og ellers er rester fra aftensmaden altid et hit.
    I fryseren plejer der altid at ligge pirogger og fuldkornspizzasnegle, som er gode hvis de skal på udflugter, eller bare som lidt ekstra i madkassen :)
    marialundpedersen@gmail.com

    SvarSlet
  10. Uh, den er godt nok fin.
    Den ville passe perfekt i vores madpakkeunivers, hvor madpakkerne som oftest består af en lille rest, lidt youghurt, frugt, grønt og rugbrød/grovbolle :)
    fam.kristensen@grin.dk

    SvarSlet
  11. Min Benjamin, der starter i O. kunne godt bruge den blå madkasse med grøn indmad! Humus er et hit i madkassen os.
    God dag, mvh Louise

    SvarSlet
  12. Skøn madkasse 😃 Mit tip er små pakker sundt guf

    SvarSlet
  13. Den vil være perfekt når Oscar starter i børnehave :-)
    Her er mini-deller, tørret frugt/nødder og grove pølsehorn et hit :-)
    Kh nanna

    SvarSlet
  14. Jeg vil meget gerne være med :-) En ide til madkassen kunne være søde indpakninger med fx. bånd om gulerodsstave eller et patentglas med juice og et lille sugerør :-)
    Min mail er mskov.nina@gmail.com

    SvarSlet
  15. Den ville min søn elske til børnehaven

    SvarSlet
  16. Den vil min venindes datter sætte stor pris på.
    Mvh helena.engelbrecht@yahoo.dk

    SvarSlet
  17. Ligner en madkasse der er værd at prøve af til min lille skolestarter- som ville blive ellevild med den lilla:-) Mit bedste madapakkeråd (til børn) er at give dem max 3 forskellige ting med - så er der ikke så meget de skal forholde sig til, og så får de spist mere...

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er et super råd. Her oplever vi tit at de ikke når at spise fordi der skal opleves en masse, så der skal helst ikke bruges tid på svær udpakning:-)

      Slet
  18. Sikke en fin madkasse! Her er frugtstykker og grøntsagsstave et hit. Og så må madpakkens indhold i øvrigt ikke varieres for meget, medmindre det foregår over meget lang tid. Genkendelighed og overskuelighed i madpakken er vigtigt for mit børnehaveharn. Til gengæld vil han gerne smage nye ting, når vi spiser sammen herhjemme. :-)

    SvarSlet
  19. ville være skøn at vinde - mangler en madkasse til Linus nu hvor han skal starte i Vuggestue, men måske nogle af alle Milas' trænger til at blive skiftet ud, synes hurtigt de der motiv madkasser bliver vind og skæve...
    Kh Micha

    SvarSlet
  20. Den ville jeg elske at vinde (meget gerne den på det øverste billede). Mit bedste fif må være at putte frugt f.eks. æbler, bananer og vindruer på køl senest aftenen før, så holder det så langt bedre i maskassen.
    tjprivat@hotmail.com

    SvarSlet
  21. Sikke en lækker madkasse , sofie trænger også til en ny : Mine piger elsker alt mulig frugt og pastasalat . Laver også små pizzasnegle og tomatbrød
    briananette@gmail.com

    SvarSlet
  22. Den ser lækker ud. Ser ud til der kan være en lille skål med æblemos eller lignende, som mine unger elsker :) hilsen Christina - ronslev81@gmail.com

    SvarSlet
  23. Vil gerne vinde den grå.
    Ville ønske Jeg havde et godt tip, men lærer af jer andres. Tak

    SvarSlet
  24. Sikke da en skøn madkasse.
    Ville elske at vinde den til
    En af mine 6 banditter 😃

    Skindbjerg.olsen@hotmail.com

    SvarSlet
  25. Ej den er smart og så cool med de små kasser :)
    Jeg deltager meget gerne, men kan desværre ikke rigtig komme med de største madpakke tips :(
    idawestphall@hotmail.com

    SvarSlet
  26. Åhh hvor er den fin. Vil jeg elske at have med mig med lækre små madder og salat, når der traves lange ture i naturen. Tips har jeg vist ikke at give af, som ikke allerede er nævnt, men holder meget af en madpakke med masser af frisk grønt

    SvarSlet
  27. Jeg suger til mig af de gode madpakketips. Synes altid, jeg mangler inspiration.
    Når overskuds-mor rammer herhjemme, bager jeg en masse grove pølsehorn eller pizzasnegle, de gør altid lykke i madpakken - også hos min mand :)

    Christine
    christine_mp@hotmail.com

    SvarSlet
  28. Den er fin - den ville min dreng elske. Han vil ikke have at maden rører ved hinanden.
    Jeg pakker altid nødder med - det er en god og sund snack.
    Mia C Andersen/ aimlovelive@gmail.com

    SvarSlet
  29. Sådan en skal min niece da vinde :)
    God weekend.

    //Bettina
    MrsSpeechless@jubii.dk

    SvarSlet
  30. Nødder er en dejlig lille snack synes jeg :)

    //Maja
    maja3012(a)hotmail.com

    SvarSlet
  31. min alma ønsker sig den lilla
    marianne.lykke@gmail.com

    SvarSlet
  32. Netop kommet hjem fra ferie, og har det helt "dårligt" over at det snart er hverdag igen - med madpakkeræs... måske det ikke ville være så ringe endda, at se frem til at smøre en madpakke til denne fine madkasse... Jeg er gerne med, og må hvis jeg ikke er den heldige vinder, have købt et par stykker. Håber, du nyder sommeren med dine kære.
    Kh. Kristina

    SvarSlet
  33. Min datter skal starte i 1. Efter sommeeferien og hun ville elske sådan en madkasse :-)
    hun får som regel rugbrødsmadder med pålæg og noget grønt ved siden af - medmindre der er rester fra aftensmaden (der egner sig til madpakke) derudover skal hun have en ekstra madpakke ril 10 frikvarteret ( her er det tit noget frugt) og så får de serveret noget i SFO'en om eftermiddagen :-)
    mvh
    Katrine - aksgk(a) hotmail.com

    SvarSlet
  34. Lækkert. Min datter skal snart starte i børnehave og tænker denne vil være perfekt der.

    Jeg har endnu ikke de store tips, men tænker selv at jeg vil give pastasalat, grov boller m.m. med.

    mette.knk@gmail.com

    SvarSlet
  35. Fed madkasse! Min datter skal starte i 2. klasse og siden hun startede i 0., har hun fået en lille seddel med i madkassen. Det er meget forskelligt hvad der står på, f.eks. "Hav en skøn dag", "Du er mit dejligste fjollehoved", "Velbekomme", osv. Stort hit!

    SvarSlet
  36. Hvor er den fed!

    har ikke de store fif, syntes altid det er svært.
    Noget der er gået op for mig, er at jeg skal passe på med ikke at gøre det for kompliceret... min dreng elsker hans rugbrødsmadder og så lidt agurk til, måske en frikadelle... men så heller ikke mere.

    Det er noget andet med mig... jeg kan godt lide at der skal være en masse forskelligt :-)

    kjerstinenaja@gmail.com

    SvarSlet
  37. Super fed madkasse har en dreng der skal starte i 0a om meget kort tid....jeg er virkelig dårlig til det med madpakke med har besluttet mig for at det skal være slut med kedelige madpakker :o)
    brittjuul81@gmail.com

    SvarSlet
  38. Kombinationen af lidt salt og lidt sødt friskt: peanuts, friske solbær og sure ribs. Mm! :)

    SvarSlet
  39. Hvor er den lækker den madkasse.
    Den vil være et hit til Alexander som elsker madpakker. Især når der er mange forskellige små ting i madpakken. Og det er der jo rig mulighed for i denne.

    SvarSlet
  40. Så fin en madkasse. Den gad vi godt vinde til Freja herhjemme. Mit bedste tip må nok være, at huske og give noget lækkert grønt/frugt med. For at holde det lækkert og frisk, ligges der et stykke let vædet køkkenrulle over. Før vi gjorde brug af dette tip, kom det grønne tit med hjem igen. Men det gør det aldrig mere :-)

    daniellalind@live.dk

    SvarSlet
  41. Oskar elsker æg som er formet som ting. De pilles varme og lægges i en form som køles ned og vupti har man æg der er formet som bil og fly.

    Sammen med lidt frugt og så har man en glad dreng.

    Mvh

    Helle Kold Nielsen
    hellekoldnielsen@gmail.com

    SvarSlet
  42. Du har ikke trukket en vinder endnu (eller i hvert fald ikke offenliggjort den), så jeg maser mig lige ind her for neden.

    Vi har længe kørt noget med grønsagsstave og dip, jeg kan godt selv lide minipølser, osterstænger og kylling på spyd. Barnet synes det er bedste, hvis der er pitabrød, frugtstrænger og blåbær i madpakken, så hun er mest tilfreds når farmand har smurt.

    SvarSlet
  43. Bliver da nødt til at være med, de er så lækre. Sådan en kunne vi godt bruge :)

    SvarSlet
  44. Hvis jeg kan nå det trækker jeg lige et lod. Banan chips til den lille søde tand er gode.

    SvarSlet
  45. Simpelthen en perfekt madkasse!!
    Sarahthomassen@hotmail.com

    SvarSlet
  46. Åh en lækker madkasse. Den vil min yngste elske at have med i skole
    En grov pizza snegl - lidt vandmelon og nogle frosne druer - så er vi godt kørende her hos ham - de frosne druer holder dig dejligt kolde og er en lækker lille sund snack
    Hilsen Marianne Juhl
    Mariannejuhl@icloud.com

    SvarSlet
  47. Jeg vil gerne vinde den grønne version! et tip er at bruge madpapir istedet for sølvpapir, fordi det er bedre for miljøet;)

    SvarSlet
  48. Fede madkasser :) Jeg vil gerne vinde den blå med den grønne indmad til min lille dreng. Tips har jeg desværre ikke. Jeg søger selv tips, da jeg er ideforladt på det område :/

    Mvh Monica
    volcanokitten@outlook.com

    SvarSlet
  49. De er da godt nok lækre de madkasser! :-)
    Og perfekt når man gerne vil have forskellige snacks med.
    / Lene
    nielsen_jyde@hotmail.com

    SvarSlet
  50. Fantastiske madkasser! Og blog, du laver nogle meget fine ting.
    Den blå med lilla indmad vil gøre lykke her.
    Kh Kamilla
    Kamilla.b.laursen@gmail.com

    SvarSlet
  51. Er den heldige blevet fundet ?

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej daisy.
      Ja, vinderen er fundet. Det er annonceret i bloggens pt nyeste indlæg :-).

      Slet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...