mandag den 3. marts 2014

Nye (arbejds) tider

Foto: Nicky Bonne

Der sker meget på arbejdsfronten for tiden.
Og nu er det ham her - min dygtige mand - der rykker.

Efter 10 år hos Nordjyske Medier, starter han i dag på TV2oj.
Uha, det bliver spændende!

Men også nyt for vores familie.
I ti år har vi kendt (mere eller mindre) faste arbejdstider for Asbjørns vedkommende.
Kontortider.
Og den seneste lange periode har jeg været hjemme.
Nogen gange travlt arbejdende, ja. Men dog altid hjemmefra. 

Pludselig er situationen helt anderledes.
Asbjørn får skiftende vagter planlagt måned for måned.
Og jeg arbejder ude igen for første gang meget længe.
I hvert fald for en tid.

Vi har nydt den ro vi har haft i familien,
men børnene er blevet større og det giver nye muligheder.
Logistikken er nemmere og det hele er mindre følsomt.
Asbjørn kommer til at være væk en del aftener nu,
men til gengæld glæder han sig til at have eftermiddage med ungerne.
Det har han ellers aldrig, så det bliver et plus.

Vi skal finde nye rutiner.
Og finde til ro i, at der ikke bliver en rutine i den grad, vi kender det.
For ingen uger bliver ens, og vi elsker jo nok egentlig hverdagens rutine.

Vi er spændte :-).

♥ maj


17 kommentarer :

  1. ja det bliver nyt- men mon ikke at det bliver skønt med lyse sommereftermiddage sammen med ungerne- og så er det nok næsten rutine igen når det bliver vinter og mørkt :-) Held og lykke med det!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, nyt er jo også godt, og jeg tror også det bliver nemlig en rigtig skøn tid i lyset.
      Og tak :-).

      Slet
  2. Det lyder da spændende, måske der skal lidt tilvænning til ;O)
    Pøj pøj og held og lykke til.

    Mona

    SvarSlet
  3. Tillykke med det nye job - og din egen velfortjente succes Maj :-) Selvom der er en tryghed i rutiner så er det godt, at de bliver brudt engang imellem ;-) Jeg er sikker på, at I nok skal blive glade for jeres nye hverdag.
    Bedste tanker herfra*

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Christine.
      For et par år siden var det som om alt var på plads og bare kunne køre lige så stille der ud af indtil vi skulle på pension ;-D.
      Det er der godt nok blevet rusket op i. Men alt det nye der sker er utrolig spændende :-).

      Slet
  4. Stort tillykke med det nye job til din mand ( selvom jeg kender en der var træt af at han ikke fik det ) Fedt at han får dage hjemme med ungerne.

    SvarSlet
  5. Lyder spændende - dejligt med nyt - og også dejligt når alt det nye bliver til tryg hverdag. (Og så faldt jeg lige over fotografens navn - Nicky har jeg gået på højskole med i tidernes morgen...sjovt) :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Nemlig. Så spændte vi er på, hvordan det bliver :-).
      (Og det var skægt. Han er virkelig dygtig, ham Nicky!)

      Slet
  6. Stort tillykke til din dygtige mand :) Held og lykke.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak, Tina.
      Sig mig, skulle du ikke snart få genoplivet rappedullen ;-)??
      Jeg savner at kigge med!

      Slet
  7. Held og lykke med alt det nye. Det skal nok blive godt. I tror jo på det. Ha' en dejlig dag.

    SvarSlet
  8. Ej, hvor spændende... kommer han så på skærmen?

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...