søndag den 11. oktober 2015

Hjemmelavet müsli


Morgenmad er en ret vigtig ting hjemme hos os!
Vi har hver vores præferencer
Trond er 100% loyal overfor sine havregryn,
som han har spist hver eneste morgen siden før han kunne gå.
Asbjørn spiser hjemmebagt knækbrød.
Solbjørg og jeg ved aldrig helt hvad vi har lyst til, før vi sidder ved bordet.
Og så kan det spænde mellem alt fra skyr til aftensmadsrester :-).


En ting jeg selv er glad for i perioder
, er skyr med müsli og friske bær.
Jeg er blevet træt af købemüsli, så jeg er begyndt at lave den selv.
Blandt andet denne blanding, som jeg tror, jeg vil lave en portion af i morgen, 
så jeg har til resten af ferien :-):

OPSKRIFT
Ca 400 g müsli

50 g mandler
50 g hasselnødder
50 g valnødder
20 g chiafrø
150 g havregryn
30 g havreklid

50 g tørrede tranebær
2 spsk frysetørrede bær
Evt lidt vanillepulver

Alle nødder hakkes groft og ristes på en tør pande.
Tilsæt havregryn, havreklid og chiafrø og rist det med under 'omrøring'.
Når havregrynene har fået lidt farve tager du müsli'en af og lader den køle.
Nå müslien er kølet af tilsætter du finthakkede tranebær og frysetørrede bær. 


♥ maj

2 kommentarer :

  1. Tak! Den må jeg helt klart prøve - er SÅÅÅÅ træt af købemüsli ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg fik selv lavet en portion i dag, så nu glæder jeg mig til i morgen tidlig :-).

      Slet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...