søndag den 2. juni 2013

Årets bedste loppefund


Vi nød den dejlige sommerlørdag i går,
og glædede os over at loppe-tiden er over os.
To loppemarkeder var vi på, 
og vi fik gode sager med hjem til både store og små.


Det bedste fund var dog legehuset,
som vi fandt på loppemarkedet i Grenslev Forsamlingshus,
og som blev vores for bare 200 kr.


Det var ikke ligefrem nemt at få frem og tilbage, op og ned og på plads,
så både svogere og naboer blev hidkaldt.
Men det var absolut besværet værd!
(siger jeg, der ikke var på løfteholdet, men holdt mig til at tage billeder ;o) ..)


Nu glæder jeg mig helt vildt til at sætte i stand:
male, indrette og så videre :-).
Er der mon nogen af jer, der har gode links eller idéer til legehus-restaurering?

♥ maj  

21 kommentarer :

  1. Hvis huset skal have et navn, så kender jeg en ; )

    SvarSlet
    Svar
    1. Sikke en god idé Jette, måske jeg kontakter dig når vi kommer så langt :)

      Slet
    2. Altså Jette - skøn idé!
      Jeg er spændt på om Trond og Solbjørg kan blive enige om et navn :).

      Slet
  2. Ej hvor fint, tror også Oliver ville elske at have sådan et :) Glæder mig til, at se hvad i gør ved det

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er også lige Solbjørg :).
      Og mon ikke Trond kan få glæde af det også? Selvom han nok lidt er ved at nå ud over legehusalderen for drenge..

      Slet
  3. Svar
    1. Sådan havde jeg faktisk slet ikke det det ;D.
      Min første tanke var: NY FARVE!
      Men nu hvor jeg ser billederne, og kigger ned i haven, så har du faktisk ret :).

      Slet
  4. Hold da op hvor et kup!! Jeg har selv lige støvet nettet for trælegehuse, og måtte til sidst bøje mig og smide en pæn sum efter et lækkert legehus.

    Men jeg kigger gerne med og deler links - er bare ikke selv kommet så langt endnu. Søg evt. på legehus på pinterest.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, et superkup, ikke?
      Vi har også selv kigget DBA, gul&gratis og på nye huse.
      Men der skal nogle tusinde til, før man kan få noget ordenligt.

      Tak for tippet med pinterest. Jeg bruger det slet ikke, men det var da en god idé :).

      Slet
  5. Damn, sikke et fund! Heldige unger (og heldige dig, det må da være guf for en restaureringsarkitekt :-)).

    SvarSlet
    Svar
    1. Hihi. Nemlig.
      Jeg er ret glad for mit - ups - BØRNENES nye legehus ;D!

      Slet
  6. Wow, et kup! Glæder mig til at se hvad du får ud af det :-) Kommer til at tænke på et sommerhus fra min barndom i 70erne, det hed -og hold nu fast- "Split-Splat-Pilaten-Dyt" ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hahaha - skønt navn :D.
      Men det er altså alt for langt og dyrt at få Jette til at skære, så vi må finde på noget kortere ;).

      Slet
  7. Wow - det kan helt sikkert blive et skønt fristed for børnene. Jeg er sikker på, at du med malerpenslen, symaskinen og en god portion knofedt kan få skabt en skøn oase for børnene under jeres hængebirk, der så skønt giver skygge :-).

    Hvad fik I ellers med hjem?

    SvarSlet
    Svar
    1. Uha ja, det er grundlag for mange gode timer i havnen og ved symaskinen :).

      Vi fik masser af godt! Trond fik et matadorspil, et minipoolbord komplet med tilbehør, Jumbobøger og en amerikansk fodbold.
      Solbjørg fin en Kitty build a bear med tøj og sko, en prinsesse puslespilsbog, Disney tegnemaskine og lidt småting.
      Jeg fik (ud over legehuset ;-) ) en sætterkasse og en fin lille pung :).

      Slet
  8. Hvor er det fint (og nogen SKLAL jo tage det hårde slid med fotodokumentation :-) ) Jeg er slet, slet ikke i tvivl; du får noget SKØNT ud af det!!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, der ofrede jeg mig rigtig med kameraet ;-D!

      Slet
  9. Hvor herligt! Og syntes bestemt også at farverne er geniale og passer fint til haven.....der lidt Pippi Langstrømpe over det...eller er det måske billedet af gavtyven som kigger ud ;-)
    Glæder mig til at se mere :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. I skal i hvert fald nok få at se :).

      Slet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...