torsdag den 18. oktober 2012

Ferietid...


Vi hygger og holder ferie herhjemme.
Tegner og drikker kakao inde i varmen,
(og kæmper med vores opvaskemaskine *grrr*, men lad nu det ligge).


Der har været ophold i regnen, 
og vi har samlet masser af kastanjer,
og omdannet dem til de herligste skabninger :-).


Og selvom alle er glade,
kan man jo godt have lidt attitude, ikke?


Men hvem kan lade være med at smile,
når man har produceret en hel flok kastanjedyr?

Vi har ladet os inspireret af de fine kastanjeideer, 
som Marina har delt ud af de seneste uger.
Så i år er der lidt mindre tændstikben og lidt mere filt, uld og kogler.
De tre ugler her er jo bare et lille udsnit af vores store produktion.
Kig derind, det bugner med skønne efterårsideer!


Vi har været på tur til København,
hvor vi skulle til barnedåb :).
Dejlig dag!
Solbjørg nægtede så at have kjolen på ;-)...
Trond tabte sin 3. tand,
da jeg tvang ham til at spise et æble, før han angreb kagebordet ;-).

Og mig...
Jeg forelskede mig i en taske i vinduet hos en lukket genner!
Nu er min svigerinde sat på sagen, når hun returnerer til Kbh.
Jeg håber, håber hun får fingrene i den til mig!


Kh maj



12 kommentarer :

  1. Sikke skønne, skønne kastanjedyr I har fået lavet. Jeg er helt beæret over at være en del af inspirationen. TAK for link, jeg bliver altid glad når vores ideer kan bruges.

    Det med tanden kan jeg godt genkende. Her i huset bliver der altid gumlet masser af gulerødder når der er en tand der skal ud....

    SvarSlet
    Svar
    1. Selv tak Marina.
      Du ER jo en guldgrube af gode ideer!

      Slet
  2. Ej Maj. Ville din datter ikke have den über skønne kjole på!! Hva bilder den lille dame sig dog ind :(

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej, hun ville ej! Skrapt, ikke?
      Men altså... Kender hende jo. Så selvom hun var helt begejstret og tøffede rundt i den hele fredag, havde jeg lidt en mistanke om, at det kunne gå sådan. Så havde heldigvis taget et alternativt sæt med ;-D. Hun er en værre lille en!

      Slet
  3. Skønne kastanje ting I har fået lavet, dem kan jeg godt bruge som inspiration til mine dagplejebørne. Tak

    Mona

    SvarSlet
    Svar
    1. Dejligt at kunne inspirere :).
      Jeg vil virkelig anbefale dig at klikke forbi Marinas blog, Badut.
      Der er SÅ mange fine ideer at hente til ting at lave med børn!

      Slet
  4. Det lyder til i hygget i ferien, dejligt :-) herhjemme bor der også en lille pige med sine egen smag og mening...nogle gange får det en ellers tålmodig mor til at rive sig selv i håret ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det gør vi i hvert fald :) !
      Altså, de piger.. Men det er jo skønt nok at de har en mening (for det meste ;-)).

      Slet
  5. Hold da kæ.. en FEEEED taske!
    Håber virkelig det lykkedes for dig. Kender godt det med de skrappe tanter der har deres egen mening(!) Ofte blir jeg spurgt hvor mon Anna dog har det fra.....(ups)
    kh

    SvarSlet
    Svar
    1. Uha ja. Jeg håber SÅ meget, hun får fat i tasken til mig!
      Altså.... Asbjørn mener også han har en ide om hvor stædigheden kommer fra ;-D.

      Slet
  6. Kastanjer er det rene guld :-) Jeres ugler er virkelig fine!

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...