tirsdag den 2. september 2014

Quiltet jakke i denim og plys


Endelig!
For et år siden postede jeg dette indlæg.
Jeg havde klippet delene til endnu en quiltet Marapytta jakke,
og håbede at få den klar til efteråret.

Det er nemlig en lidt tykkere og tungere udgave af jakken, 
end Myrejakken, som jeg syede, da jeg var på Marapytta workshop,
og denne er med sit plysfoer helt perfekt til efterår.
Jeg fik den ikke klar til efteråret sidste år.
Men nu - et år senere - er det lykkes!

Og jeg er ret vild med den.
Jeg måtte sadle om mht til kantebånd da det første jeg havde købt blev væk.
Det næste klippede jeg selv (det er det jeg viser i indlægget fra sidste år).
Men der var ikke nok.
Så jeg måtte på den igen og købe nyt.

Knapper mangler den stadig, 
men det skal den nu nok få.
Måske til næste år ;o) ?





♥ maj

20 kommentarer :

  1. Hvor er den fin. Jeg kan godt huske du postede billederne sidste år, men har ikke tænkt mere over det :-) lækker er den hvertfald blevet.. Hvor er stoffet fra? Jeg skal snart på sy-jakke-weekend og jeg glæder mig helt vildt :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jamen altså. Hihi. Hvor tiden går.
      Jeg var ved at overbevise mig selv om, at det var to uger siden jeg havde klippet stoffet, men så kunne jeg jo se på indlæggets dato at det var et helt år!!
      Stoffet er fra Videbæk, men jeg tror desværre ikke de har det længere.

      Slet
  2. Den er bare så lækker. Rigtig luksuriøs og alligevel street. I love it!!!!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Hanne. Luksuriøs og street på een gang. Det lyder faktisk ret lækkert :o).

      Slet
  3. Åh, den er godt nok lækker! Og meget brugbar, i den neutrale - men flotte! - denim! Den er jeg altså misundelig på!! ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Trine :o).
      Jeg tror nemlig også den er ret anvendelig i denim.
      Indtil videre er det lige varmt nok i luften, til at have den på. Men så er der jo endnu en grund til at glæde sig lidt til efterårets indtog :-).

      Slet
  4. Wauw Maj hvor er den bare super smuk og flot syet!!!

    SvarSlet
  5. Den er virkelig flot og de fedeste farver. Jeg er lidt nysgerrig på hvad du har gjort med gemmebåndene, når nu den er quiltet på den anden led - træder syningerne fra båndene meget frem?

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Mette.
      Altså om syningerne fra de indvendige bånd træder meget frem på ydersiden?
      Det synes jeg ikke. Eller jo, man ser dem, men jeg synes faktisk det er pænt ;o). Jeg kan lige se, om jeg har et billede af det, jeg kan smide på :-).

      Slet
    2. Fedt at det ser godt ud - var bare lidt nysgerrig. Tror du bliver super glad for den her til efteråret.

      Slet
    3. Nysgerrighed er godt :-). Det bliver man klog af!

      Slet
  6. Hvor er den lækker - og super tjekket syet. Jeg er sikker på, at du bliver glad for en mere "neutral" udgave - det passer til det hele.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Mette.
      Jeg tror, du har ret :-).

      Slet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...