onsdag den 19. marts 2014

I morgen...

Jeg sidder her, og glæder mig lidt.
For i morgen tager jeg endnu en gang på besøg på Ørslev Kloster.


For et års tid siden var jeg der i tre dage 
for at få ro og fordybelse til at skrive min ph.d. ansøgning.
Det fik jeg. Indlægget kan du se her: klik.
Samtidig fik jeg en inspirerende oplevelse fuld af stemning og atmosfære,
som jeg ikke har kunnet lægge fra mig siden.

Da jeg blev bedt om at skrive en artikel til 
Herregårdsmuseernes Årsbog: Herregårdshistorie 
var jeg derfor ikke meget i tvivl om,
at Ørslev Kloster skulle være omdrejningspunktet for min artikel.

I morgen skal jeg så af sted.
Interviewe, samle indtryk og tage billeder.
Nu krydser jeg fingre for dejligt vejr, 
så jeg kan få taget smukke billeder i de enestående omgivelser.


Fredag når jeg kommer hjem, henter jeg ungerne på vejen,
og SÅ skal vi holde weekend!
Alle sammen :-).
Det bliver så dejligt. 
Selvom det kun er onsdag i dag, 
synes jeg allerede, det har været en lang travl uge ;o).

♥ maj

14 kommentarer :

  1. Du må have en lige så skøn tur som sidst ;0)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Karen Elisabeth.
      Det håber jeg :-).
      Jeg har i hvert fald pakket verdens største madpakke, så det er vel en god start ;o)..?!

      Slet
  2. Dejligt at høre at du skal have gang i den journalistiske værktøjskasse igen! Kan du have et dejligt ophold.
    Kh Louise fra kursus

    SvarSlet
    Svar
    1. Dejligt at høre fra dig Louise. Håber alt går godt :o)!
      Og tak, solen skinner og det kunne faktisk ikke være bedre.
      Knus

      Slet
  3. Åh jeg bliver altid lidt nostalgisk med Ørslev. Åh hvilke time jeg brugte på det loft. fortyrder helt at jeg ikke har lagt en lille hemmelig seddel til en i fremtiden (som kunne være dig), der oppe.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hehe Jahat, vi har vel alle vore tagværker ;-).
      Mit ligger på Mors...
      Det kunne nu være hyggeligt om du havde gemt et lille skriv til mig på loftet!

      Slet
    2. PS det er mig, Nanna der har gemt mig i min anden profil.

      Slet
    3. Naturligvis ;o).
      Jeg kender (desværre) ikke så mange andre der drømmer om at kommunikere med mig over middelalderlige tagværker :D...

      Slet
  4. Jeg husker tydeligt dit indlæg og de smukke billeder!! Og din begejstring ikke mindst.... håber du får materiale til en god artikel og at vejret har artet sig Maj - og så må I have en rigtig dejlig weekend!!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Anne-Mette.
      Det har været så skønt - eller er det endnu!
      Jeg fik desværre ikke den solnedgang, jeg havde håbet på, men ellers har været været perfekt :).
      Nu skal jeg bare skrive, skrive skrive de næste par timer, og så hjem efter de små ♥.
      Og dejlig weekend til jer også.

      Slet
  5. Det lyder rigtig spændende, husker godt de artikel fra sidst du var afsted.
    God tur.

    Mona

    SvarSlet
  6. Det lyder fantastisk, Maj. Jeg husker da du fortalte om dit første ophold. Det gik lige i maven på mig, og jeg ville ønske, at jeg knne opholde mig 3 dage alene det vidunderlige sted og få sorteret lidt tankemylder. Det lyder som et spændende projekt, du er i gang med.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er virkelig spændende Mette :-).
      Und dig selv tre dage i roen. Det er fantastisk!

      Slet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...