lørdag den 18. oktober 2014

Den bedste brownie



Vi holder efterårsferie,
og det er ikke kun bloggen, det er gået i stå.
Det hele er faktisk gået i stå herhjemme..

Vi har spillet UNO og lavet kastanjedyr.
Tegnet og været på biblioteket.
Sovet længe har vi også.
I hvert fald de voksne ;-).
Det er meget længe siden, vi har haft så begivenhedsløs en ferie.
Og vi nyder det i fulde drag!


I dag har Solbjørg og jeg bagt den lækreste brownie længe.
Nogensinde, tror jeg faktisk!
Vi spiste den med hjemmelavet solbærsorbet,
letpisket fløde og friske jordbær.

................................OPSKRIFT.................................

ca 8 personer

120 mørk chokolade
100 g smør
3 æg
270 g sukker
50 g hvedemel
15 g kakaopulver
1 tsk flagesalt
50 g groft hakket hvid chokolade
50 g groft hakket mælkechokolade
50 g groft hakket mørk chokolade

Smelt de 120 g mørk chokolade sammen med smør over vandbad.
Pisk æg og sukker sammen, og vend chokoladeblandingen i.
Bland mel, kakao og salt, og vend det i dejen.
Vend den hakkede chokolade i dejen.

Hæld dejen i en rund form (ca 20 cm) beklædt med bagepapir.
Bag brownien ved 175 grader i ca. 55 min.
Kagen skal virke lidt ubagt, når du tager den ud.

Du kan servere kagen lun eller afkølet.
Den tager bestemt ikke skade af at køle af natten over.
.......................................................................................

♥ maj

9 kommentarer :

  1. Den ser lækker ud og tilbehøret ligeså :-)
    Det er godt at I hygger jer og nyder ferien.

    Weekend hilsner fra Maria & Tina
    http://mariahoffbeck.blogspot.dk/2014/10/halloween-mandagsmani.html

    SvarSlet
  2. ÅRH!
    Den har jo det perfekte knæk: Sprød og smeltene klæg i et!

    - Anne

    SvarSlet
  3. Ej, hvor ser den god ud Maj! Måske jeg skulle forsøge mig med den når vi skal have gæster til Disney Sjov. Kh. Pia

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, god idé.
      Den er næsten endnu bedre, hvis man bager den dagen før :-).

      Slet
  4. Vi fik den til min søns 1-års fødselsdag igår. Jeg havde bagt den dagen i forvejen - og det er i sandhed den bedste brownie :-)
    Jeg serverede den både med vanilleis og creme fraiche, hvoraf creme fraiche klart må være at foretrække - det andet blev for sødt ;-)
    Tak for en god opskrift!

    SvarSlet
  5. Good Morning,
    oh, I love this cake! Looks and sounds fantastic! Thank you for the recipe!
    Happy days
    Elisabeth

    SvarSlet
  6. Hvor ser den dog lækker ud den kage, den må jeg prøve at lave....tak for det ;-)

    Kh Camille MILK

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...